Zadłużenie właścicieli
    124 pisze:


    W spółdzielniach mają lepszy współczynnik płacze
    Można przyjąć, że połowa lokali nie płaci - CO ROBI ZZN ? ja się pytam ? Gdzie są wezwania do zapłaty ? Są e-sądy i komornik pup puk w parę dni. Oj coś słabo, słabo to widzę diabeł

    PS
    Najlepszy w piśmie daje odzew informacja, że właścicieli poda się do BIK-u bardzo szczęśliwy
    W innych wspólnotach mamy taki zapis i płatności są "on-line" bardzo szczęśliwy


CO ROBI ZZN? Po przejęciu przez ZZN naszej wspólnoty i uporządkowaniu wszystkich spraw administracyjnych zajęliśmy się sprawą długów.
Tak naprawdę pierwszy raz o wysokości długów usłyszałem ok miesiąca może trochę dłużej temu. Od razu zająłem się tematem i pan Arek, który prowadzi nasze sprawy administracyjne zaczął wysyłać wezwania do zapłaty zgodnie z regulaminem jak posiadamy.

W parę dni to nie działa, chyba że mówimy o tym jak mamy już nakaz zapłaty z sądu (w sensie standardowym) lub EPU.
Niestety aby zachować wszystkie terminy to od wysłania pierwszego wezwania do zapłaty (wdz) (czyli jak pamiętam po 30dniu od wystąpienia zaległości) do komornika mija ponad 2mc (3 wezwania + wysłanie wniosku w EPU gdzie sędzia rozpatruje w zależności od sprawy od tygodnia do nawet 4).

Dla przypomnienia działanie jest następujące :
1. 1 WDZ wysyłane po 30dniu od wystąpienia zadłużenia
2. 2 WDZ z informacją o wpisie do BIK-u jeśli spłata nie nastąpi
3. Przedsądowe z wpisem do BIK-u
4. np EPU
5. Komornik

Mam nadzieję, że się nie pomyliłem.

Tak więc wszystko jest robione a szczegóły dotyczące spraw windykacyjnych można znaleźć w regulaminie wspólnoty, który wysyłany był jak pamiętam wraz z informacją o pierwszym zebraniu wspólnoty.

Ze swojej strony proponowałbym prześledzić wpisy w naszym systemie gdzie mamy widoczne zobowiązania i wpłaty na konto bo może się zdarzyć błąd.
Sam przyznać się muszę, że widnieje mi niedopłata w kwocie ok 6zł choć z tego co opłacałem powinienem być na "0" bo tak obliczałem wpłaty aby z poprzednią nadpłatą, którą miałem na rachunku oraz rozliczeniem za media wyjść właśnie na zero wesoły
Mam nadzieję, że to moja pomyłka a nie księgowej choć zaraz po spłacie wszystko było tak jak powinno...

Mogę zapewnić, że na bieżąco to monitorujemy i działamy. Mam nadzieję, że równie na bieżąco działa pani księgowa z ZZN przy wysyłce wezwań w odpowiednim terminie wesoły


  PRZEJDŹ NA FORUM