| |
Virus | 24.03.2015 20:26:57 |
Grupa: Administrator
Posty: 453 #2076568 Od: 2014-3-9
| Dla tych którzy nie znają treści, uchwała brzmi: "Zatwierdzić wynik finansowy w wysokości -27 385,80zł (niedobór) i rozliczyć go na właścicieli lokali zgodnie z udziałem w części wspólnej nieruchomości."
Jeśli ktokolwiek zagłosuje na tą uchwałę "za" pokaże tylko, że zgadza się z dotychczasowym działaniem zarządu a raczej jego brakiem (m.in. brak należytego działania w kwestii ściągania należności).
No ale jeśli ktoś chce płacić za nieudolność zarządu i firm administrujących to pewnie tak zagłosuje
|
| |
Bordeaux | 24.03.2015 21:47:27 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 48 #2076690 Od: 2014-12-22
Ilość edycji wpisu: 1 | A jeśli mieszkańcy nie przegłosują tego punktu na "tak" to co się stanie? Administracja wyłoży kasę z własnej kieszeni? Wątpię Przy okazji przydałoby się dowiedzieć przed samym głosowaniem skąd taki niedobór. Jeżeli by się podzieliło tę kwotę na 140 tak dla ogólnego pojęcia to wychodzi prawie 200zł na mieszkanie... Srogo...
Już nie mówiąc o tym, że jak widać, że na horyzoncie zbliżają się jakieś "niedobory" to należałoby powiadomić zawczasu mieszkańców i próbować coś z tym zrobić. A jakby "niedobór" na koniec roku wyniósł 200 000zł (specjalnie wyolbrzymiam), to co? Też mamy się zrzucać z dnia na dzień?
Mam nadzieję,że mieszkańcy podejmą odpowiednie kroki, żeby zaradzić takiemu bałaganowi w przyszłości |
| |
Virus | 24.03.2015 22:33:21 |
Grupa: Administrator
Posty: 453 #2076719 Od: 2014-3-9
| No właśnie nowy administrator "próbuje" zrobić... energia części wspólne 37gr więcej w stosunku do poprzedniego planu Proszę sobie porównać propozycję 2015 z planem 2014... łączna stawka 2014 jak pamiętam 3,34zł a na 2015 rok 4,44zł (w tym 36gr różnica za stawkę CO stałą co akurat jest ok)
Poza tym gdyby te 30 tyś (a jak pamiętam to nie cała kwota) zostałoby wpłacone przez osoby, które nie płacą, to w naliczeniach przychodów mielibyśmy nie 929tyś a 959tyś i zysk. W zamian za to nowy plan zakłada wzrost opłat bo w przyszłym roku trzeba jakoś załatać dziury ;] Ale to tylko moje zdanie, każdy zrobi jak uważa.
|
| |
Lokatorka_gda | 25.03.2015 07:02:43 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 116 #2076801 Od: 2014-3-14
| Również koszt utrzymania miejsca postojowego wzrosl do 38 zl, na planie gospodarczym z 2014 było to 33 zl , pojawiły się rowniez dwie nowe pozycje: pogotowie lokatorskie i abonament telefoniczny , nigdy nie słyszałam o czymś takim. Jak do tych podwyzek dojdzie jeszcze fundusz remontowy ( oczywiscie rozumiem ze jest to niezbedne) to bedziemy miec spora podwyzke
|
| |
mib25 | 25.03.2015 07:18:17 |
Grupa: Moderator
Posty: 441 #2076809 Od: 2014-3-11
Ilość edycji wpisu: 1 | Problem jest w tym że cały czas bazujemy na umowach za np sprzątanie,konserwację (patrz pogotowie lokatorskie) i paru innych które są drogie lub bardzo drogie. Brakuje w ogóle informacji o spodziewanych negocjacjach cenowych z firmami. Według mnie nasz czynsz powinien wzrosnąć o podwyżke za CO opłata stała i może za wode aby nie było nie wiadomo jakich dopłat.
Z krotkiej analizy p. Patryk podzielił po prostu koszta poszczególnych pozycji z zeszłego roku na ilość m2 i koniec. Nie zastanwoił sie nad tym co robi. To takie moje odczucie....
Na pewno zagłosuję na NIE. Nie mam zamiaru płacić za nieudolność PAdministracji i ZZN w sprawie windykacji i podpisanych umów.... |
| |
ADAM | 25.03.2015 21:46:05 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 355 #2077494 Od: 2014-3-9
| Zarządzanie i administracja według mnie jest ciągle na bardzo słabym poziomie. Co ciekawe rozmawiałem dzisiaj z jednym z sąsiadów i o dziwo jest zadowolony. Sąsiadowi podobało się że zamontowali lustra , ostatnio często sprzątają halę. Yhmmmm. Co o tym sądzicie ? |
| |
Virus | 25.03.2015 22:02:36 |
Grupa: Administrator
Posty: 453 #2077500 Od: 2014-3-9
| A wie dlaczego zamontowali lustra i ile gadania i załatwiania to kosztowało? Bo chyba nie myśli, że sami z siebie to zrobili No ale ważne, że jest |
| |
miskoala | 28.03.2015 13:09:48 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 147 #2079602 Od: 2014-6-23
| Proponuje abysmy ustalili jak glosowac na poszczegolne uchwaly. Wiadomo juz, ze NA UCHWALE NR 3 GLOSUJEMY NA NIE. A co z pozostalymi uchwalami?
No i czy podczas zebrania ktos z RM powie co i jak tym mieszkancom, ktorzy nie wchodza tutaj i dlaczego nie chcemy obecnego zarzadu ? |
| |
Virus | 28.03.2015 13:23:38 |
Grupa: Administrator
Posty: 453 #2079611 Od: 2014-3-9
Ilość edycji wpisu: 2 | Ja uważam, że głosy powinno się oddać w następujący sposób:
Uchwała 1: Absolutorium - NIE Czy zagłosujemy na "tak" czy na "nie" to nie ma znaczenia ale jak większość zagłosuje na "nie" to będzie oznaczać, że nie akceptuje tego zarządu.
Uchwała 2: Zatwierdzenie planu gospodarczego - JA zagłosowałbym na... NIE Jeśli zagłosujemy na TAK to oznacza podwyżkę która ma załatać braki finansowe. Ci co nie płacą w terminie będą mieć jeszcze większe długi a do nich mogą dołączyć kolejni dla których 100zł więcej będzie zbyt duża różnicą. Nie jest powiedziane, że będziemy mieć wtedy lepszą płynność jak obecnie.
Jeśli zagłosujemy na NIE to płacimy tyle co obecnie. Tak naprawdę aby ustalić prawidłowe stawki za CO można dać pod głosowanie kolejną uchwałę dotyczącą tylko zmiany stawek CO na prawidłowe. W tym też przypadku trzeba "cisnąć" dłużników aby uregulowali jak najwięcej zaległości.
Uchwała 3: Rozliczenie wyniku finansowego - NIE Nie mam zamiaru pokrywać kosztów nieudolności zarządu i administracji
Uchwała 4: Fundusz Remontowy - TAK TRZEBA go utworzyć. Wstępni pisałem o stawce 50gr/m2 ale po przemyśleniu myślę, że 30gr/m2 będzie dobrą stawką.
Uchwała 5: Zmiana regulaminu wspólnoty/ rozliczenia co kwartał - TAK Tego chcieliśy już dawno a oficjalnie trzeba uchwałą zatwierdzić
To są moje propozycje, jeśli ktoś ma inne zdanie niech napisze jakieś argumenty dlaczego by zagłosował inaczej to zawsze można zmienić zdanie
Pozdrawiam |
| |
miskoala | 28.03.2015 14:21:56 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 147 #2079640 Od: 2014-6-23
| Zgadzam sie z propozycjami glosowania. W innej wspolnocie stawka jest 20 gr/m2 na fundusz remontowy i wystarcza na bieżąca dzialanosc i zostaje na nastepny rok.
Nie rozumiem tylko po co uchwala nr 5. Skoro jest juz ponad 50% na tak to znaczy tak. W zadnej innej wspolnocie nie spotkalem sie z tym zeby zatwierdzac przeglosowana uchwale. |
| |
Lokatorka_gda | 28.03.2015 18:13:45 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 116 #2079785 Od: 2014-3-14
| Ja również zgadzam się z powyższa propozycja , nie możemy pozwolić na takie podwyżki i na taka samowole zarządu, plan gospodarczy to jakaś kpina , a tak na marginesie to co się stało z nadwyżką z zeszłego roku?
|
| |
Virus | 28.03.2015 19:36:55 |
Grupa: Administrator
Posty: 453 #2079811 Od: 2014-3-9
| Nadwyżkę przegłosowaliśmy uchwałą nr bodaj 10 że przechodzi na fundusz remontowy ale teraz utworzymy formalnie ten fundusz. Niestety osobiście myślałem, że z treści tej uchwały będzie wynikać, iż głosujemy również na powstanie funduszu remontowego niestety ktoś źle to opisał, inny źle zrozumiał więc musimy teraz zagłosować za powstaniem funduszu remontowego aby formalnie było ok. |
| |
ADAM | 28.03.2015 22:53:14 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 355 #2079957 Od: 2014-3-9
| Virus pisze:
Ja uważam, że głosy powinno się oddać w następujący sposób:
Uchwała 1: Absolutorium - NIE Czy zagłosujemy na "tak" czy na "nie" to nie ma znaczenia ale jak większość zagłosuje na "nie" to będzie oznaczać, że nie akceptuje tego zarządu.
Uchwała 2: Zatwierdzenie planu gospodarczego - JA zagłosowałbym na... NIE Jeśli zagłosujemy na TAK to oznacza podwyżkę która ma załatać braki finansowe. Ci co nie płacą w terminie będą mieć jeszcze większe długi a do nich mogą dołączyć kolejni dla których 100zł więcej będzie zbyt duża różnicą. Nie jest powiedziane, że będziemy mieć wtedy lepszą płynność jak obecnie.
Jeśli zagłosujemy na NIE to płacimy tyle co obecnie. Tak naprawdę aby ustalić prawidłowe stawki za CO można dać pod głosowanie kolejną uchwałę dotyczącą tylko zmiany stawek CO na prawidłowe. W tym też przypadku trzeba "cisnąć" dłużników aby uregulowali jak najwięcej zaległości.
Uchwała 3: Rozliczenie wyniku finansowego - NIE Nie mam zamiaru pokrywać kosztów nieudolności zarządu i administracji
Uchwała 4: Fundusz Remontowy - TAK TRZEBA go utworzyć. Wstępni pisałem o stawce 50gr/m2 ale po przemyśleniu myślę, że 30gr/m2 będzie dobrą stawką.
Uchwała 5: Zmiana regulaminu wspólnoty/ rozliczenia co kwartał - TAK Tego chcieliśy już dawno a oficjalnie trzeba uchwałą zatwierdzić
To są moje propozycje, jeśli ktoś ma inne zdanie niech napisze jakieś argumenty dlaczego by zagłosował inaczej to zawsze można zmienić zdanie
Pozdrawiam
Ponieważ jestem zdania że zarząd trzeba koniecznie odwołać bo jest nieudolny popieram głosowanie tak jak sugeruje kolega VIRUS UCHWAŁA NR 1 - NIE UCHWAŁA NR 2 - NIE UCHWAŁA NR 3 - NIE UCHWAŁA NR 4 - TAK UCHWAŁA NR 5 - TAK |
| |
mib25 | 29.03.2015 09:43:06 |
Grupa: Moderator
Posty: 441 #2080046 Od: 2014-3-11
| Oczywiście VIRUS ma 100% rację. Tez tak zagłosuję. Zarząd jest do wymiany bo nie spełnia swojej roli.
Co do samego planu to jest on zrobiony aby był i bez żadnego przemyślenia/wizji. (Mały przykład: łącze telefoczne- koszt roczny to 600pln -a miesięcznie zbieralismy ponad 600pln.... w suchym 5400pln/rocznie).
Podwyżka jeśli już powinna być w kwoty: -fundusz remontowy -opłata stała CO (niedoszacowana) I na dobrą sprawę nic więcej. przeglądy/obsługa nieruchomości umowy z firmami są zawyżone o jakieś 20-30% a czasami więcej.
Dodatkowo to cieawa sprawa jest z woda i ciepłem. Odnosnie ciepła: Straty (czyli dopłata za częsci wspólne) to około 500GJ rocznie. I teraz nasuwają się pytania:
1. Logoterma to nietrafione rozwiązanie. (straty ciepła bo słabo zaizolowane rury, niezaizolowany wymiennik, inne czynniki) 2. Logoterma źle zlicza (niedoszacowuje) ilość ciepła pobranego przez mieszkanie. 3. Straty na samym węźle ciepła. Nie ma szans aby te 3 grzejniki w lobby pobierały jakieś wielkie ilości ciepła.
Woda Z wodą jest podobnie to mniej więcej 500m3. Tyle na pewno na podlewanie, mycie oraz toaletę nie zużyjemy w częściach wspólnych.
PS obie wartości policzyłem (po sprawdzeniu z sasiądami) w opraciu o m2 mojego mieszkania i porównałem z m2 sąsiada i wartością dopłaty i mniej więcej wyszły takie wartości.
Dzwoniłem do ZZN to mnie wysłali kolokwialnie mówiąc na drzewo.
PS2 Zastanawia mnie czy usługi nie powinny mieć innych stawek na media itp. Mam nadzieję że mieszkańcy stali nie kredytujemy w pewien sposób usług. |
| |
miskoala | 29.03.2015 15:30:29 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 147 #2080265 Od: 2014-6-23
| A zauwazyliscie ile kosztuje nas wynagrodzenie administratora? 73,606 pln ! To ponad 6 tys miesiecznie. Domyslam sie, ze wielu z mieszkancow chcialoby zostac administratorem za ponad 6 tys/mies. Czy nie uwazacie, ze za takiej jakosc prace jest to zbyt wygorowana kwota?
Pyt nr 2. Czy po podpieciu kolejnych budynkow wynagrodzenie podskoczy do np 73 tys X 5 czy moze te 73 tys zostanie podzielone na 5 budynkow i de facto oplaty spadna? |
| |
ADAM | 29.03.2015 17:52:55 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 355 #2080305 Od: 2014-3-9
| Obawiam się że jak nie zmienimy zarządu nie będziemy płacić mniej a administrator będzie zarabiał prawdopodobnie zamiast 73000 zł 365000 zł chyba , że inne budynki będą w stanie odwołać dotychczasowy zarząd i powołać swój ... |
| |
mib25 | 29.03.2015 19:11:34 |
Grupa: Moderator
Posty: 441 #2080327 Od: 2014-3-11
| miskoala pisze:
A zauwazyliscie ile kosztuje nas wynagrodzenie administratora? 73,606 pln ! To ponad 6 tys miesiecznie. Domyslam sie, ze wielu z mieszkancow chcialoby zostac administratorem za ponad 6 tys/mies. Czy nie uwazacie, ze za takiej jakosc prace jest to zbyt wygorowana kwota?
Pyt nr 2. Czy po podpieciu kolejnych budynkow wynagrodzenie podskoczy do np 73 tys X 5 czy moze te 73 tys zostanie podzielone na 5 budynkow i de facto oplaty spadna?
Oczywiście że tak będzie.
Przecież będzie 5 niezależnych wspólnot mieszkaniowych..... a kwota wynika z ilości m2 i stawki za w/w metr. |
| |
Virus | 30.03.2015 22:30:51 |
Grupa: Administrator
Posty: 453 #2081262 Od: 2014-3-9
| Będzie jeszcze jedna uchwała, o której nie dostaliśmy informacji na powiadomieniu o zebraniu. Uchwałę zaproponuje na zebraniu administrator na prośbę przedstawiciela firmy Limes.
Uchwała będzie dotyczyć możliwości położenia instalacji przez nasz budynek do budynku B3 aby firma mogła tam świadczyć swoje usługi (internet,tv,tel).
Jeśli chodzi o tamten budynek to podobno są trudności dla firm aby mogły świadczyć swoje usługi dlatego kiedy firma zgłosiła się do rady o pozwolenie na położenie kabli dostali takie pozwolenie. Kable mają być położone głównie w istniejących korytkach a w pozostałych miejscach ma to zostać wykonane tak aby było porządnie.
Mając na uwadze fakt aby Robyg nie tworzył monopolu dla jednej firmy w tamtym budynku osobiście będę głosować "za" pozwoleniem im położenia tych kabli.
Pozdrawiam |
| |
Klubowicz | 31.03.2015 08:22:43 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 401 #2081369 Od: 2014-3-16
| Virus pisze:
Będzie jeszcze jedna uchwała, o której nie dostaliśmy informacji na powiadomieniu o zebraniu. Uchwałę zaproponuje na zebraniu administrator na prośbę przedstawiciela firmy Limes.
Uchwała będzie dotyczyć możliwości położenia instalacji przez nasz budynek do budynku B3 aby firma mogła tam świadczyć swoje usługi (internet,tv,tel).
Jeśli chodzi o tamten budynek to podobno są trudności dla firm aby mogły świadczyć swoje usługi dlatego kiedy firma zgłosiła się do rady o pozwolenie na położenie kabli dostali takie pozwolenie. Kable mają być położone głównie w istniejących korytkach a w pozostałych miejscach ma to zostać wykonane tak aby było porządnie.
Mając na uwadze fakt aby Robyg nie tworzył monopolu dla jednej firmy w tamtym budynku osobiście będę głosować "za" pozwoleniem im położenia tych kabli.
Pozdrawiam
Ja "przeciw" mam już dość "roboli" na budynku ( nie obrażając robotników), alarmów o 7:00, wierceń po godzinach i kręceniu się obcych po garażach i oglądaniu przez szyby co kto ma w samochodzie. Nadmieniając do TV/Internet: to mają możliwość podłączenia i niech nie kłamią (znam temat z 1 ręki) muszą tylko ponieść część kosztów za doprowadzenie "światła do budynku" i tyle w temacie - po prostu chcą wyrolować firmę , która wyłożyła kasę na przyłącze światłowodowe. |
| |
Virus | 31.03.2015 09:06:52 |
Grupa: Administrator
Posty: 453 #2081415 Od: 2014-3-9
| Z tego co wiem to dotyczy to nie tylko ich bo też inne firmy mają tam problemy przynajmniej w momencie jak z nami rozmawiali ale każdy zrobi jak uważa
|